träning

Veckans träning – vecka 9

Veckan träning - vecka 9

Den här veckan har det blivit mycket löpning, över 2 mil, och jag har vart trött hela tiden eftersom jag har bytt kosthållning. Målet är att komma upp i 5 mil innan loppet den tredje juni, och det tror jag ändå är ett realistiskt mål. Det kommer att ta massor av tid dock, men det är smällar man får ta när man tränar inför ett marathon. Det har dock blivit mindre av den alternativa träningen den här veckan, främst pga jag känt mig ganska trött och sliten när jag sprungit såpass mycket och samtidigt legat på kaloriunderskott. Men ett Bodypump-pass har jag hunnit med iaf och lite styrketräning för ryggen.

  • MÅNDAG: vila
  • TISDAG: Bodypump 45 min
  • ONSDAG: intervaller 3 x 500 meter
  • TORSDAG: återhämtningsjogg 1,6 km
  • FREDAG: distans 9,9 km (skulle blivit ett långpass)
  • LÖRDAG: återhämtningsjogg 3,0 km
  • SÖNDAG: snabb fartlek 2,1 km på löpband + styrketräning rygg

Nästa vecka har ett enda primärt mål, nämligen att springa lopp på lördag! Det är Vårtävlingarna 8 km som går av stapeln, och det ska bli toppenkul. Eftersom det är ett litet lopp och jag inte har några svåruppnådda tidsmål så ger jag det bara en vecka av förberedelser. Jag tänkte köra lite intervaller imorgon för att trimma hjärtat lite, och sedan köra en runda på ca 4 – 5 km i min tänkta tävlingsfart på onsdag. Ska försöka slänga in lite styrka och rörlighet också plus några återhämtningsjoggar, men ingenting som gör mig trött. Då kommer det nog gå vägen!

Vad har du för träningmål nästa vecka?

You Might Also Like...

8 Comments

  • Reply
    Mari
    2017-03-06 at 9:05 pm

    Bra vecka där 🙂
    Veckan som är kommer innefatta massa skidåkning – åker till Åre på torsdag =)

    • Reply
      Emma Hällbacka
      2017-03-07 at 1:34 pm

      Åh hur härligt låter inte det då! Vill lära mig åka skidor, känna som om man borde kunna det som träningsbloggare 😉

  • Reply
    Josefine
    2017-03-06 at 7:45 am

    Åhåå jag vill också göra en sån bra plan! Just nu är jag förkyld så inget närmsta dagarna. Hoppas på styrketräning onsdag och helgen åtminstone. Och igång med vardagsrörelse igen, förra veckan blev väldigt passiv.

    • Reply
      Emma Hällbacka
      2017-03-06 at 10:17 am

      ÅH vad segt att vara förkyld :O känner frustrationen genom skärmen! 😉

  • Reply
    Cherie
    2017-03-06 at 6:00 am

    Härlig vecka 🙂

    Här blir det att få till 2 löppass och sen cykla lite här hemma och köra ett styrkepass om nu inte jag blir jätteförkyld. Men inleder iaf idag med vila efter helgens två pass 🙂

    • Reply
      Emma Hällbacka
      2017-03-06 at 10:17 am

      Härligt att börja med vilan 😉

  • Reply
    Camilla
    2017-03-05 at 9:36 pm

    Bra vecka!
    Jag ska springa minst två ggr nästa vecka… plus min CF 🙂

    • Reply
      Emma Hällbacka
      2017-03-05 at 9:40 pm

      Sounds like a plan! ;D

    Leave a Reply