träning

Veckans träning – vecka 2

veckans-traning-vecka-2

En katt jag träffade i skogen på promenad. Foto: Sebastian Thorsson

Veckans träning har gått både bra och dåligt. Bra, för att jag faktiskt har tränat, hela 3 pass om man inte räknar med alla promenaderna. Dåligt, för jag hade ju tänkt starta min runstreak, men kom bara tre dagar innan livet och latmasken kom emellan. Men jag är ändå på det stora hela nöjd. Om inte annat så har jag haft en förjävulsk träningsvärk hela veckan efter tisdagens pass, så något måste jag gjort rätt iallafall.

  • MÅNDAG: vila
  • TISDAG: styrka basövningar + löpning 2 km
  • ONSDAG: löpning 2 km
  • TORSDAG: löpning 2 km
  • FREDAG: powerwalk 40 min
  • LÖRDAG: vila
  • SÖNDAG: skogspromenad 5 km

Vill ni veta exakt vad jag har tränat så har jag börjat skriva träningsdagbok på jogg.se. Det är himla praktiskt, för då får man en massa trevliga sammanfattningar av sin träning, kan följa varandra osv. Så kolla in det vetja! (OBS! Du måste vara inloggad på jogg.se för att kunna se min träningsdagbok)

Planen för nästa vecka

Nästa vecka ska jag försöka fortsätta bygga på det här, och dra en runstreak som är minst 4 dagar. Jag tänker att jag jobbar mig uppåt liksom. Två styrkepass vill jag ha in också. Det känns ändå som en rimlig och realistisk plan.

Hur har er träning gått den här veckan?

 

You Might Also Like...

1 Comment

  • Reply
    Mari
    2017-01-16 at 8:38 pm

    Bra är grym! KRAM

  • Leave a Reply